DAGBOK MERA PEAK 5. - 27. NOVEMBER 2022

ONSDAG 23. NOVEMBER

Soveposen rulles sammen for siste gang, men dunjakken beholdes på til avgang fra Lukla kl 10. Landingsbanen i Lukla er kort ( 527 m) og bratt (skråning på 13%), og ender i et stup på 700 m - ofte omtalt som verdens farligste flyplass. Men du verden , for en eventyrlig flyreise med utsyn til verdens høyeste fjell.

Etter kaffepause i varmen i lavlandet, var vi klare for den fem timer lange bussturen til hotellet i Kathmandu. Til tross for tidvis særdeles humpete vei, var det interessant å følge med på det enkle  livet langs landeveien - og ikke minst på køkultur og trafikkaos inn til Kathmandu ! Det er rart å reflektere over kontrastene fra livet i fjella, til livet i Kathmandu og til forholdene hjemme.

På fjellet levde vi her og nå, det var de små gleder som gjaldt, som en kopp varm ingefærte i hånda, en varmeflaske i soveposen - og ikke minst gleden over klar luft og de fantastiske fjellene. Ingen tanker rundt juleforberedelser eller aksjonslister - men kanskje litt fantasier rundt julemat ????

Her i Kathmandu setter vi pris på varmen, seng med dyne - og ikke minst den varme dusjen vi har gledet oss til !  Vi har dessuten spist en herlig middag på «Fire & Ice Pizzeria», kledd i sommertøy.

Selv om det vel ikke er intensjonen å omtale guiden vår her i dagboka, så må jeg få lov å avslutte med en honnør til ham - for maken til kunnskapsrik, omtenksom og trivelig fyr som Jarle, det skal du lete lenge etter !

- Anne-Berit

Her er bileta frå ein fantastisk Himalaya-tur. Les alle dei andre dagbokinnlegga lenger nede på sida.

Ikkje alle stod på toppen samtidig. Her er det eine taulaget på toppen ca. kl. 0700, ein liten time etter soloppgang.

Den berømte flyplassen i Lukla

Frå venstre: Nuptse, Everest og Lhotse

Mera Peak 62

High camp, ca. 5750 moh.

Den siste dagen av turen gjekk me på spektakulær sti over fjellpasset Zatrwa La og rett ned til Lukla

Lukla langt der nede

TYSDAG 22. NOVEMBER

Mera Peak har tatt pusten frå oss - på alle måtar...

Me kom i dag ned att til Lukla etter ein siste etappe som slo alle rekordar når det gjeld bratt og spektakulær sti. Mera Peak er knalltøft og vanvittig flott - og me har sett fjellet frå dei fleste vinklar, inkludert frå toppen...

Men like imponert har me blitt av den fantastiske urskogen me har gått gjennom langt nede i dalane. Opp og ned over botnalause stup på smale stiar som til tider meir eller mindre heng i lause lufta. Stiar som til og med er umogeleg for yak-oksar og hestar og ferdast på. Men våre bærar-heltar har frakta våre hundrevis av kilo den lange vegen frå Lukla til Mera Peak, og tilbake ein annan veg. Alltid med eit smil og stor entusiasme. Og med evigsmilande Buddhi som den naturlege sjefen. Han arbeider alltid og me lurar verkeleg på når han han tar seg tid til å sove og ete.

I morgon flyr me til Kathmandu grytidleg. Og turen er ikkje ferdig med det. Me skal oppleva denne spennande byen i to dagar før me setter kursen heimover.

Det kjem nok nokre ord frå desse dagane også, men dette blir avslutninga frå min side - tusen takk for turen til ein fantastisk gjeng som har imponert stort med pågangsmot, styrke og humor. At nesten alle nådde toppen er eit resultat av den viljen og mentale styrken som denne gjengen innehar. Me som har prøvd oss på Mera Peak veit det... dette fjellet er verkeleg eit knalltøft Himalaya-fjell som suger kreftene frå deg - både fysisk og mentalt - lenge før du i det heile tatt når foten av fjellet. Mera Peak er definitivt ikkje eit fjell for nybegynnarar.

- Jarle

MANDAG 21.NOVEMBER

Mandag 21.november, 14.dag på fjellet i dag.  Vi vakna opp i Kote, etter ei natt med mykje hosting i lodgen.  Vi vandra ein times tid nedover langs elva i urskogen, før vi starta på den bratte oppstigninga frå elva.  Lunsj på 3600 m. Fersk kål og gulrot, poteter og ris. Smakte godt. Stien buktar seg opp igjennom urskogen før den går over i rhododendronskog.  Ved 4200 m kjem vi til eit nydelig utsiktspunkt der vi tek eit siste farvel med Mera Peak. Skyene ligg som eit tjukt teppe nede i dalen.  Stien buktar seg opp og ned og vi kjenner det i beina.

Vi endar opp i Lama lodge Chatra La og avsluttar med eit slag Yatzy.

- Vegard og Lage

SØNDAG 20.NOVEMBER

Etter full utladning og for mange en god del søvn , har vi nå startet returen til Lukla og Katmandu . Nydelig vær i dag igjen. Helt utrolig hvor stabilt godt vær vi har hatt! Vi har i dag tilbakelagt to av etappene vi hadde oppover, og kom ned til Kote i 14 tiden. Deilig å gå nedover, og for de fleste tror jeg det har gått lett de 1200 høydemeterne ned. Flere koste seg med en pils i solveggen da vi kom frem.

I dag har vi også erfart at vi har vikeplikt for oksene opp dalen. For noen av oss forbindes Kote  med store mageplager, og Hedda var litt usikker på om hun ville sove på samme rom som sist. Vegar mente det var nyttig eksponeringsterapi. Nye forsyninger på wifi gjør at mange dykker ned i smarttelefonen , eller benyttet ettermiddagen til hvile. I morgen venter en ny tøff dag med nye høydemeter oppover!

- Gro

LØRDAG 19.NOVEMBER

Toppen! Slit ja, men det er noe nesten lyrisk med det. Alt bygger seg opp til et klimaks i Nepals overveldende natur. Ivar Aasen hadde nesten rødmet ved å deklamere «… no ser eg atter slike fjell og dalar…». De er flotte hjemme og magiske her. Det er hele turen - selvfølgelig - men Mera Peak er nå det ultimate målet.  Usikkerhet, spenning, forventning. Kaldt og slitsomt, men belønningen er stor når målet nås, personlig og som gruppe. Nå er det bare veien ned og tilbake igjen, og vi tenker med ydmykhet på de som måtte gjøre vendereis for tidlig.

- Bjørn (den eneste i gjenværende gruppe som måtte avbryte før summit)

Melding frå Jarle: 10 på toppen kl 07 i dag tidleg!

- Knut -

FREDAG 18. NOVEMBER

Starten fra Khare og opp til High Camp på 5800. Første del rett opp ( som det pleier) så fin sti innover , men akk - stein, stein, stein - før brekanten og skifte til «storsko» med stegjern. Sakte, men sikkert oppover breen ( som også her trekker seg tilbake i dalen - klimaendringene når denne del av verden også). Bærerne synes som vanlig ikke å merke hverken tynnluft eller stigning. Målet: Må være verdens mest spektakulære teltplass - hvert telt på en liten steinhylle i delvis stigning. Ikke gå for langt ut om natten, det er laaangt ned. Det siste toppstøtet starter i tau kl 0200….

- Bjørn

TORSDAG 17.NOVEMBER

Kviledag nr 2 i Khare: Vi vaknar til like fint vær som tidlegare. Natta har vore bra for dei fleste. Unntaket er Torfinn som vart gradvis dårlegare utover gårsdagen. Ved leggetid var det berre hosting og dårleg pust. Tidleg på natta forlot han derfor soveromet og gikk til opphaldsrommet der Buddi og Jarle beslutta at han måtte behandlast med oksygen over natta. Oksygenmetningen var veldig låg (under 50) og det vart bestemt at han måtte flygast ut på morningen i dag. Han er no på sjukehuset i Kathmandu der han får behandling for Høydelungeødem. Rune haika også med helikopteret til Katmandu. Han vart også med på sjukehuset for legesjekk og har det bra.Siv har fått flybilett og reiser heim neste natt.

Vi som er igjen i Khare har akklimatisert første 1/3 del av morgondagens etappe, nesten opp til brekanten. Vi fekk også tid til å øve på faste tau og rappellering før lunsj.No har vi pakka om for å starte første del av toppstøt opp til High Camp i morgon tidleg.

- Svein

ONSDAG 16.NOVEMBER

Kjære dagbok. Det er tomt for cola på lodgen (til enkeltes fortvilelse) - Hvordan skal dette gå?!I dag har vi hatt hviledag, og kun vært på en times akklimatiseringstur ca. 250 høydemeter opp. Fantastisk utsikt! Etter lunsj har vi gjennomgått og sjekket alt av utstyr til toppstøtet (stegjern, sko, klatreutstyr osv.). Resten av dagen skal vi kun slappe av og lade opp til de neste dagene. Tipper det blir noen runder med yatzy og kortspill. Anja vant over Jarle med hele 102 poeng i differanse i går kveld, og sender med dette en hilsen hjem om at yatzyskillsene er adskillig bedre i høyden enn i lavlandet.

Siv måtte dessverre forlate gruppen i går pga. dårlig form og fløy til Kathmandu med helikopter. Alt står heldigvis bra til nå, men vi savner henne allerede! Rune har også dessverre blitt syk (halsinfeksjon) og blir ikke med lengre opp i fjellet. Veldig synd, men vi satser på å se han igjen i Kathmandu på returen. Nå skal deler av gruppa ut på jakt etter cola - snakkes!

Hilsen fra Jan Ove og Anja

TIRSDAG 15.NOVEMBER

Etter frukost i Tangnag, gav vi oss i veg mot moreneryggane mot Khare.  I skuggen går dei fleste i varm dunjakke.  Vi går roleg langs moreneryggane, stien er tørr og god, den buktar seg langsomt oppover med nokre korte brattare parti. Etter ein times tid møter vi sola og varmen sig inn over oss, dunjakkene kjem av i ein fart.  Buddhi går bak og oppmuntrar og Jarle fotograferer og motiverer. Etter tre timar inntek vi medbrakt lunsj og får servert te, nydeleg utsikt mot fjella.  Etter ein ny time er vi framme i Khare 4910. Vi tek inn på Mountain View Lodge.  Her blir vi overraska av god standard, til og med kaffemaskin, alle smiler fråøyre til øyre. Gler oss over å skulle vere her i tre dagar.

- Vegard og Lage

MANDAG 14.NOVEMBER

Kviledag i Thangnak. Vi sto opp ca 8.30, men i dag slapp vi å pakke bagasjen. Etter ein lang frukost tok vi ein roleg tur oppover bakken bak lodgen i Thangnak. Turen enda på ca 4850 moh før vi snudde ned igjen til lunsj. Etter lunsj har vi holdt oss innendørs. Nokre har strekt seg i soveposen før middag, mens andre har site nær omnen i opphaldsrommet. No er vi akkurat klar med middagen, har bestilt frukosten og avtalt tid i morgon tidleg, for avgang til Khare. Formen er på oppadgåande etter nokre dagar med magetrøbbel. Sjølv hadde eg ein tung dag i går, men fin igjen i dag. Alle helsar til sine heime og Anne Berit gratulerer sin mann med bursdagen.

- Svein

SØNDAG 13.NOVEMBER

I dag har vi gått i vakkert landskap langs elva frå Khote 3700 moh til Tagnag 4400moh. For mange av oss vart det ein ganske tung og hard dag.. Vi var litt uheldige med maten på ein av lodgane og det har tappa oss litt for krefter. Vi skal vera i Tagnag i to netter og det blir heilt fantastisk å sleppe å pakka bagen i morgon, for tru det eller ei: i denne høgda blir det litt jobb å pakke soveposen:-). Vi satsar på å kvile maksimalt i Tagnag. Vi er nødt til å samle litt krefter her for å komma oss vidare opp i fjellet. I natt trur eg alle kjem til å sove heilt fantastisk godt. Eg sjølv er så søvnig at eg kunne sove over middagen.

- Kari

LØRDAG 12.NOVEMBER

De siste to dagene har vi igjen våknet til skyfri himmel. Og vi har sett Mera Peak for første gang. Solen har fulgt oss frem til lunsj, deretter delvis skyet vær. De tøffeste vandrer fremdeles i shorts og t skjorte. Vi har vandret opp og ned, opp og ned, gjennom urskog og forbi enorme rhododendron busker. Det har vært utallige  steintrapper, steinbelagt sti og sti på god jordbunn.Nå er vi fremme på Lama Lodge i Kote, 3700 moh.Det ble ingen Tacofredag i går, men vi fikk faktisk avocado til dessert !  Til lunsj og middag er det utallige retter å velge mellom - de fleste bestående av ris, poteter og pasta i en eller annen form.

Hele gjengen er utrolig trivelige  - reale turfolk ! Aldersspenn fra 29 - 68 år.  Mye sære samtaler, bl.a. om høydemeter, antall liter inntatt veske og klar urin !

- Anne-Berit

(Foto: Anne-Berit)

TORSDAG 10.NOVEMBER

I dag starta vi dagen med ein kopp kaffi på senga servert av Buddhi (veldig høgt verdsett, hint til alle der heime)! Etter frukost var det rett i motbakken for å komma over eit pass. Ferda gjekk vidare nedover i frodig natur og i dag fekk vi sjå Mera Peak for første gong. Utruleg vakkert fjell! Vi har hatt pauser for å drikke og fylle på energi på koselege lodger langs stien. Vi har sett kuer, aper (!) og sommerfugler. På lodgen vi spiste lunsj hadde de en søt hund som jaget aper som kom for nært. Hunden ville veldig gjerne smake på lunsjen vår, og enkelte lot seg overtale (Jan Ove). Etter lunsj ble vi advart om en bratt siste etappe på to timer, så vi stålsatte oss og gikk på med godt mot. Stien snirklet seg opp etter en bratt og luftig fjellknaus og endte på ca. 3276 moh. Helt fantastisk! Vi gleder oss til i morgen når vi kan se utsikten (tåke i ettermiddag). Her er det både WiFi og ølservering, noe enkelte har spandert noen tusen rupees på. Nå venter vi på middag.

Hilsen til alle hjemme!

- Anja & Kari (romvenninner med strikte rutiner)

ONSDAG 9.NOVEMBER

Det har visstnok vore eit jordskjelv i Nepal idag, men eg har fått melding frå Jarle og gruppa, og dei har det fint.

- Knut

Oppdatering frå dagen under:

Her kommer en liten oppdatering fra dag 2 av vår vandring inn mot Mera Peak. Vi startet dagen med kaffe og te servert på sengen kl. 07.00. Etter frokost og nedpakking, ble vi møtt av en deilig sol varme når vi gikk ut av lodgen og klar til å starte på dagens etappe. I dag har vi klart å gå som en samlet gruppe i behag prate tempo gjennom hele dagen. Etappen har gått i ett frodig landskap, forbi flere koselige te hus, passert en barneskole til mange sin overraskelse og for første gang på turen paassert 3000 meter. Lunsj fikk vi på Kharte lodge, sol ligger utpå en liten åpen pynt i fjellsiden, og gruppa la seg ned i gresset og nøt solsteiken mens vi ventet på maten. Selv benyttet jeg muligheten til å ta av meg skoene og gå barbeint i gresset.Nå har vi akkurat fått middag på Pangoom lodge, og er i gang med å bestille frokost for morgendagen. Men, det har oppstått ett problem. De har ikke toast.. Vi er usikre på hvordan dette skal gå for Rune, spesielt fordi han ikke fikk sitt faste kjøttstykke til middag.

Takk for i dag.

- Hedda

MÅNDAG 7. NOVEMBER

Etter ein fin dag med sightseeing og forberedelsar i Kathmandu, er me klar til å starte fjellturen med den legendariske flyturen til Lukla i morgon tidleg. Forhåpentlegvis får me fint vær, slik at me får sjå Everest, Lhotse og Makalu - og kanskje endå fleire 8000-metringar - før me går inn for landing. Etter ankomst Lukla går me vidare til den vesle landsbyen Paya der me skal ha vår første natt i fjellet. Alt er fint med alle, og me gledar oss veldig til dagane som kjem.

- Jarle

1107

SUNDAG 6. NOVEMBER

Kathmandu!

1106

NAMASTE!

"Namaste" blir nytta som helsing i Nepal. Det tyder "Eg helsar guden i deg".

Så er det tid for haustens store Himalaya-eventyr! Kari, Anja, Vegard, Lage, Svein, Torfinn, Gro, Hedda, Anne-Berit, Siv Grete, Rune Harald, Bjørn og Jan-Ove flyr på laurdag i retning Kathmandu, hovedstaden i det vesle fjellandet Nepal - og for dei fleste også "hovedstaden" i Himalaya. Eg ledar sjølv denne turen og eg gledar meg veldig til å sjå det fantastiske området rundt Mera Peak, som ligger eit stykke aust for Khumbudalen.

Buddhi og hans crew med blant anna ein del meget erfarne og kompetente sherpaer skal hjelpe oss opp på dette fjellet som er det høgaste såkalla trekking-fjellet i Nepal, altså som du kan bestige utan klatretillatelse. Det er høgare enn både Island Peak og Lobuche East. Frå Lukla vandrar me søraustover før me setter kursen nordover dalen mot Mera.

Sjølv om Mera Peak er 6476 moh. (6500 står det nokre stader...) er det likevel utsikt opp mot fjell som er endå mykje høgare - blant anna Everest, Lhotse og Makalu. Sherpaene hjelper deg til topps, akkurat som på ekspedisjonane på dei endå høgare naboane. Her får du førstehånds kjennskap til kva Himalaya-klatring dreiar seg om, om enn i litt lågare høgder. Fleire av sherpaene våre har stått mange gonger på toppen av Everest!

På denne sida legg me ut oppdateringar frå turen. Ikkje forvent oppdateringar kvar dag, men me satsar på å få oppdatert med eit par dagars mellomrom.

Les alt om dagsprogrammet for turen her

Legg gjerne igjen ei helsing til deltakarane i gjesteboka

(Bilete frå tidlegare turar. Foto: Knut Horvei og Jarle Trå)